Teknoloji

2023 sanal gerçekliğin yılı olacak

Deloitte’un 2023 Technology, Media and Telecommunications Insights raporuna göre sanal gerçeklik trendi hızla büyüyor. Pazarın dünya çapında 7 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor. E-ticaretin artarak devam edeceği ve sosyal medya üzerinden yapılan alışveriş hacminin 1 trilyon doları aşacağı öngörülüyor.

Deloitte, teknoloji, medya ve telekomünikasyon alanındaki önde gelen trendleri ve bu trendlerin dünya çapında işletmeleri ve tüketicileri nasıl etkileyeceğini ortaya koyan Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) Tahminleri 2023 raporunu yayınladı.

Raporun öne çıkan özelliklerinden biri de sanal gerçeklikteki (VR) artış oldu. Son dönemde eğitim, endüstri, sağlık, oyun, savunma sanayi, kültür ve turizm, seyahat ve eğlence alanlarında yoğun bir şekilde kullanılan VR, şirketlerin giderek daha fazla yatırım yaptığı bir alan haline geldi. Deloitte tarafından hazırlanan 2023 TMT Predictions raporuna göre küresel VR pazarı bir önceki yıla göre yüzde 50 büyüyecek ve 7 milyar dolara ulaşacak. VR’nin popülaritesinin her yıl artmasıyla birlikte bu büyümenin yüzde 90’ının sanal gerçeklik kulaklık satışlarından geleceği düşünülüyor. Ortalama fiyatının 450 dolar olduğu tahmin edilen sanal gerçeklik kulaklığının 14 milyon adetin 2023 yılında satılacağı iddia ediliyor. Aktif olarak kullanılan kulaklık sayısının ilk 6’ya göre yüzde 50 artacağı düşünülüyor. 2022’nin aylık döneminde 22 milyona ulaştı. Pazarın geri kalanını FPS, yarış ve simülasyon oyunları uygulamalarının oluşturacağı iddia ediliyor. Pil, ekranlar ve ses dahil olmak üzere temel teknolojideki iyileştirmelerin de bu büyümeyi hızlandıracağı tahmin ediliyor.

Deloitte Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Başkanı Metin Aslantaş, Dünyada yükselen VR kullanım trendinin farklı alanlara da taşınacağını belirtti. VR’nin özellikle kurumsal alanda pek çok fırsatı olduğuna dikkat çeken, AslantaşVR’nin iş deneyimlerinin simülasyonlarında, kurumsal ve endüstriyel sistemleri görselleştirmede ve boşluktan kaynaklanan potansiyel zorlukların üstesinden gelmede hayatı kolaylaştırdığını vurguladı. Aslantaş “Kullanıcılar, uzaktan çalışırken iş arkadaşlarıyla dijital modellere doğrudan dokunarak ve bunları kullanarak üç boyutlu nesnelerle ve gerçek zamanlı dijital ikizlerle etkileşim kurabilecekleri sanal bir alana gelebilecekler. 2023’te işletmelerin ve tüketicilerin daha az kaynakla daha fazlasını yapmasına yardımcı olacak bir dizi teknolojinin hızla geliştirilip benimsenmesini bekliyoruz. Teknolojik gelişmelerdeki atılımlar, değişen tüketici alışkanlıklarıyla birleşince yöneticilerin stratejilerini sürekli yenilemelerini zorunlu kılıyor.”

Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon (TMT) 2023 Tahminleri raporundaki diğer öne çıkanlar şöyle:

Alışveriş sosyal medyaya yönelecek, yıllık büyüklüğü 1 trilyon doları aşacak: Sosyal medya üzerinden ticaret, klasik e-ticareti geride bırakıyor. Dünyada sosyal medyadan yapılan iş ve hizmet harcamalarının 2023 yılında 1 trilyon doları aşacağı iddia ediliyor. Geçen yıl 2 milyardan fazla kişinin sosyal medyadan alışveriş yaptığı göz önüne alındığında 800 milyar olan alışveriş hacminin daha da büyüyeceği tahmin ediliyor. 2022’de dolar, gelecek yıl yüzde 25 büyüyecek. Deloitte Global tarafından yapılan bir araştırmaya göre sosyal medya fenomeni, X kuşağına göre Y ve Z kuşağının satın alma kararlarını etkiliyor. Yakın gelecekte sosyal medya üzerinden ticaretin gelişeceği ve yeni işler bulmanın daha kolay olacağı belirtiliyor. ödemesi daha kolay ve daha hızlı.

Teknoloji şirketleri daha erken “net sıfır” alacak: Birçok kuruluş net sıfıra ulaşmak istiyor ve teknoloji bölümü de güçlü bir taahhütte bulunuyor. Deloitte’un Global CxO sürdürülebilirlik araştırmasına göre, teknoloji şirketleri iklim değişikliği konusunda daha hızlı çalışıyor. Teknoloji şirketlerinin net sıfır hedefine ulaşma ihtimalinin diğer şirketlere göre yüzde 13 daha fazla olduğu tahmin ediliyor.

5G ağları kurumsal bağlanabilirliği dönüştürecek: Bağımsız 5G ağları, sanallaştırılmış, bulut merkezli yetenekler sunarak kablosuz teknolojideki (2G/3G/4G) önceki ilerlemelerin yerini alacak. Deloitte Global’e göre, 5G bağımsız ağlara yatırım yapan taşınabilir ağ operatörlerinin sayısının 2022’de 100’ün üzerindeyken 2023’ün sonunda en az 200’e çıkması bekleniyor.

Sanal üretimler gerçeğe dönüşüyor, Film setlerine gerçek zamanlı görsel efektler geliyor: Sanal prodüksiyonun araç ve teknikleri, sinema ve sinema endüstrisini dönüştürmekte, hayallerin perdeye yansıtılmasını sağlamakta, yapım sürelerini kısaltmakta ve post-up sırasında gerçek hayattaki setlerde gerçek zamanlı bilgisayarla üretilmiş görüntülere ve görsel efektlere hayat vermektedir. üretme. Deloitte Global, 2022’de tahmini büyüklüğü 1,8 milyar dolar olan sanal üretim araçları pazarının, 2023’te yüzde 20 artarak 2,2 milyar dolara çıkacağını tahmin ediyor.

Satın alma ve birleşmelerin, konsolidasyonların, şirketlerin portföylerindeki oyunların ve gelişen oyun teknolojisinin güçlenmesiyle oyun pazarı büyüyor: Deloitte Global, 2023’te video oyun şirketi birleşme ve satın almalarının sayısının, 2022’de iddia edilen yüzde 30’luk üç aylık büyümenin biraz altında, yaklaşık yüzde 25’e ulaşacağını tahmin ediyor. Video oyun hizmetleri, deneyimler ve iş modelleri yenilikleri beraberinde getirirken, pandemi döneminde yeni nesil deneyimlere yönelik artan talebi karşılamak için konsolların tedarik zincirleri de yatırımlarını artıracak. 2022 yılında çıkması beklenirken çıkış tarihi ertelenen birçok oyunun 2023 yılında oyunculara ulaşacağı varsayılıyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu